reklama

Prečo sa ja trepem na grafiku?

Prečo? Jedna z tých otázok, ktoré si kladieme veľmi často. Úplne každý z nás. Avšak teraz chcem položiť len jednu, nie, inak... Teraz SI chcem položiť len jednu, lebo asi mi aj tak nikto iný nedá odpoveď. Že aká je to otázka?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)
Jedna z mojich grafík
Jedna z mojich grafík (zdroj: ja)

Otázka, na ktorú mi nedokáže dať odpoveď nikto, musím len ja sama. Otázka, ktorú som si už pár krát položila. Otázka, ktorá ma momentálne dosť ťaží, aj keď sa ostatným zdá asi dosť hlúpa. Otázka, ktorá v daných momentoch znela: "Prečo sa ja trepem na grafiku?" Áno, presne toto znenie mi v týchto situáciách napadlo.
Skutočne som si dala prihlášku na katedru grafiky do Banskej Bystrice. A dnes sa už na to pozeram veľmi pesimisticky. Pozerala som sa na to takto vždy, ale môj pesimizmus sa značne prehĺbil. Na talentových skúškach odo mňa budú chcieť nakresliť hlavu podľa živého modelu, s čím mám doteraz minimálne skúsenosti. Ďalej budeme mať vecnú maľbu reálií, čo som nerobila nikdy v živote. Posledné praktické zadanie je kreatívna reakcia na vopred nešpecifikovanú tému, čoho sa až tak veľmi nebojím, pretože toto som robila asi vždy doteraz. Samozrejme treba doniesť domáce práce, s ktorými na tom nestojím dobre aj keď mám dva tyždne pred skúškami. Tam mi treba nekresliť 5 figurálnych kompozícií, s čím mám tiež len minimálne skúsenosti, čiže sa do toho aj bojím pustiť, ale budem musieť.
Snáď by stačilo o tom, čo všetko nezvládam. Niečo mi predsa len ide. Vyžívam sa pri realizovaní grafík. To ma skutočne baví. Avšak to mi nestačí na to, aby som sa dostala na vysokú školku, korá by ma napĺňala. Ale váťme sa k základnej otázke... Takže prečo sa trepem na grafiku? Kedy som si túto otázku položila?
Po prvý krát, keď mi spolužiačka ukázala jej rýchlu vraj vôbec nie dobrú kresbu. Požiadala ma, nech jej to trochu prekreslím, ja som si samozrejme ešte trochu verila, no po pokusoch o prvé čiary som prišla na to, že to nezvládam a vzala som do ruky gumu a začala som ňou drieť o papier vytrhnutý zo zošita. A snažila som sa ďalej. Až po chvíli som si uvedomila, že spolužiačka to kreslila perom. Vtedy som sa zhrozila a položila som jej otázku, či dokázala túto postavu nakresliť hneď na prvý krát. Ona na mňa pozrela a povedala, že áno. Samozrejme. Ona, ktorá ide na medicínu bude kresliť lepšie než ja. "Prečo sa ja trepem na grafiku?", opýtala som sa viacmenej sama seba. "Daša, ja som toto nechcela spôsobiť", boli jej slová. Viem, že to nechcela, obe sa máme rady a podporujeme sa, ale vtedy som si uvedomila, že na to skutočne nemám.
Druhá situácia, pri ktore som si opäť položila túto hroznú otázku nastala pri návšteve, na ktorú sme náhodou zašli s inou spolužiačkou na Silvestra. Erik mal doma deti. Tušila som to. Tak som ich po prvý krát videla po tom, čo som od neho o nich dosť počula. Maťo chodí na umeleckú strednú. Chvíľu sme sa bavili zasa o mojich cieľoch vzhľadom na vysoké školy. A potom som ho požiadala, či si môžem pozrieť jeho kresbu, ktorá ležala na stole a od začiatku som na ňu pozerala s tým, že aj keď som ju nevidela dobre, videla som, že je to dosť dobré. On to odmietol s tým, že toto sa mu vôbec nepodarilo a dal mi namiesto tohto papiera náčrtník. Začala som si pozerať jeho malé kresbičky a dodnes neviem, či som nemala otvorené ústa. Dúfam, že nie, aj keď by to skutočne vyjadrovalo moje momentálne rozpoloženie. Videla som dokonalé kresby, ktoré on zvládol asi za 5 minút. Alebo 4? Vtedy zasa prišla moja otázka. Prečo sa ja trepem na grafiku?
Áno, viem prečo to robím. Lebo nič iné ma nebaví.
Skončím na ekonómii, elektrotechnike, stavebke? Netuším. Okrem umenia k ničomu nemám taký blízky vzťah. Avšak vidím to tak, že urobím radosť rodičom, ktorí pre mňa chcú dobrú budúcnosť, čo sa u nich rovná dobrému zárobku.
Ale týmto by som sa už dostala k ďalším otázkam prečo, tak skončím môj sled myšlienok, lebo odbočím od témy úplne. Možno tento text nie je dokonalý, lebo som ho skutočne písala len tak, ako mi napadol, takže ak máte výhrady, prepáčte mi to.

Daša Urdová

Daša Urdová

Bloger 
  • Počet článkov:  17
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Kto som? Zaujímavá otázka a odpoveď sa často hľadá veľmi ťažko. Mne určite, Neviem, kto som? Alebo len na to neviem prísť? Zoznam autorových rubrík:  Uvažovanie(pozor, nie úvahy!)To čo mi nakázali v školeMoja básničkovská tvorbaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu